Sosyal Medya

Meta ve Instagram Reklamları Nasıl Verilmeli

Meta ve Instagram Reklamlarında Bilinmesi Gerekenler

Günümüzde en çok reklam verilen mecra olarak bilinen Facebook ve Instagram'ın ortak alanı Meta Reklamlar. Bu yazımızda size daha iyi geri dönüş sağlayabileceğiniz, tamamen kendi tecrübelerimiz olan fikirleri sunuyoruz. Not: Burada bahsedilen her şeyi doğru uyguladığınızdan emin olun, bu bilgiler %100 garanti vermemekle beraber WTR Ajans hiç bir sorumluluk kabul etmez.

Farklılık Gösterin

  • Farklı özelliklere sahip CTA’lar denemeyi ihmal etmeyin
  • Bu reklam tuttu diyerek tek bir formata bağlı kalmayın.
  • Yeni denemeler farklı kesimlere hitap eder ve daha fazla müşteriye ulaşmış olursunuz.

Yararlar ve Özellikler

Sadece faydaları vurgulamak yeterli değildir; faydalar tüketicinin dikkatini çekerken, özellikler güven sağlar. Reklamda bu iki unsuru dengeli bir şekilde bir araya getirmek önemlidir.

Örneğin, Philips elektrikli süpürgeleri için "Evinizi daha temiz ve sağlıklı bir yaşam alanına dönüştürün." şeklinde bir fayda sunar. Bunu, özel TriActive+ başlık teknolojisi ve hassas toz filtresi gibi özelliklerle destekleyerek müşterinin kararını güçlendirir.

Bu yaklaşım, hem duygusal bağ kurar hem de rasyonel ikna sağlar.

Benzersiz Sloganlar

Rakiplerinizi alt etmenin başarılı bir kaynağıdır.

Farklı ve işinizle alakalı güçlü bir slogan sizi diğerlerinden ayıracak en önemli unsurdur.

Örneğin Apple; "Farklı Düşün" sıradan olanla yetinmemek, cesur ve yenilikçi olmak anlamına gelir. Apple’ın, sadece ürünlerde değil, pazarlama ve kullanıcı deneyiminde de alışılagelmişin dışında bir yaklaşımı vardır.

İyi Bir Teklif Yapın

Müşterinizin ilgisini çekerken onlara deneme şansı verin.

Örneğin Youtube; İlk reklamsız paketler sunduğu dönemlerde ilk 3 Ay Ücretsiz Deneme fırsatı sundu.

Potansiyel müşterilerinize ne sunduğunuzu net bir şekilde anlatmanın ve onları kazançlı çıkardığınızı hissettirmenin en iyi yolu budur.

Başarınızı Kanıtlayın

Artık hepimiz alışveriş yaparken önce Yorumları okuyoruz.

Bu sebeple güçlü bir işletme olmanın başarı hikayesi olmalı. İlk tavsiyem hemen bir Google İşletme hesabı açarak başlarda eşinize, dostunuza yorum yaptırın, sonrasında müşterilerinizde mutlaka yorum isteyin.

BONUS: Müşterilerinize yorum yapması için gerekirse İNDİRİM uygulayın.

Net Bir Teklifte Bulunun

Reklamın başarılı olması için, müşterinizi net bir şekilde sunduğunuz hizmete yönlendirin.

Örneğin Exxen; İlk üyeliğinizi 1₺ ile başlatın Tüm İmkanlardan faydalanın.

Bu gibi Kampanyalarda dikkat etmeniz gereken unsur, yaptığınız kampanyayı gerçekten hayata geçirmek. Ne kadar gerçekçi işler yaparsanız hakkınızda o kadar iyi yorumlar olur.

Bu tarz bilgilendirici içeriklerin devamı için Takipte Kalın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir